فرآیند بسته بندی خیارشور برای حفظ غذا و استفاده از آن در خارج از فصل برداشت صورت می گیرد. ترشی خیارشور یکی از چاشنی های بسیار محبوب به خصوص در خاورمیانه است. ترشی یکی از روشهای نگهداری طولانی مدت میوه و سبزیجات است. بدین صورت که ماده غذایی مورد نظر را در محلول آب نمک یا سرکه قرار می دهند که حالت اسیدی دارد. با بهره گیری از این روند، مواد غذایی فاسد شدنی را می توان برای چندین ماه سالم نگه داشت. اگر خود غذا آب کافی داشته باشد، فقط افزودن نمک برای ترشی کافی است. دستگاه های بسته بندی خیارشور باید به گونه ای طراحی شوند تا در محیط های اسیدی و در ارتباط مدام با سرکه دوام بیاورد و قابلیت شستشو داشته باشند. یکی از پرکاربرترین دستگاه ها برای  بسته بندی خیارشور دستگاه سیل وکیوم دوار می باشد.

دستگاه سیل وکیوم دوار

برای بسته بندی خیارشور از دستگاه های سیل وکیوم دوار استفاده می شود. این دستگاه با خارج کردن هوای داخل ظرف (به اصطلاح وکیوم) و تزریق گازهای نگهدارنده به مقدار و نسبت معین، ظرف حاوی محصول را به نحوی بسته بندی می کند که امکان نفوذ هوا وجود نداشته باشد که همین امر موجب افزایش عمر مفید محصول می شود. از کاربردهای این دستگاه میتوان به بسته بندی ترشیجات، بسته بندی خشکبار، بسته بندی سبزیجات، بسته بندی گوشت، بسته بندی مرغ و ماهی، بسته بندی سالاد فصل، بسته بندی سالاد الویه و …. اشاره کرد.

مزایای استفاده از دستگاه سیل وکیوم دوار

√ این دستگاه مجهز به سیستم PLC و مانیتور جهت کنترل عملیات دستگاه، تنظیم حرارت و زمان های دوخت می باشد.
√ جنس بدنه دستگاه آلومینیوم و استیل ضد زنگ و جنس قالب ها آلومینیوم آلیاژی هفت هزار می باشد.
√ ظرفیت پمپ وکیوم آن 45 متر مکعب بر ساعت می باشد.
√ میتوان بر روی دستگاه سیستم تزریق گاز نصب نمود که این خود سبب میکردد تا عمر ماندگاری محصولات را به میزان چشمگیری افزایش داد.
√ قالب های دستگاه بر اساس سفارشات مشتریان می باشد و امکان تعویض قالب های بسته بندی بر روی دستگاه فراهم است.
√ سرعت بسته بندی در این دستگاه بالا بوده و از دیگر مزایای آن میتوان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

صنایع بسته بندی توس پک مفتخر است به عنوان یک واحد تولیدی و شرکت پیشرو در صنعت بسته بندی با کادری مجرب و متخصص با استفاده از قطعات و مواد اولیه با کیفیت تمام دستگاه های سیل وکیوم اعم از دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات خطی و دستگاه سیل وکیوم نیمه اتومات دوار را با گارانتی بی قید و شرط یک ساله و خدمات پس از فروش ده ساله به مشتریان عزیز عرضه نماید