بسته بندی وکیوم یک تکنیک قدیمی و گسترده برای بسته بندی محصولات از جمله مواد غذایی است. وکیوم سبب کاهش اکسیژن داخل بسته ، محدود کردن رشد باکتری های هوازی و قارچ ها و جلوگیری از فساد مواد غذایی می شود.در نتیجه مانع از بین رفتن ویتامین ها ، رنگدانه ها و … می شود. با استفاده از این روش می توان عمر و ماندگاری محصولات را بالا برد. این روش تنها مختص مواد فریز شده نیست بلکه حتی می توان مواد پخته شده را نیز بسته بندی کرد. البته باید توجه کرد که مواد غذایی گرم را نباید وکیوم کرد زیرا سبب  افزایش رشد باکتری ها می شود. بهترین زمان برای بسته بندی این مواد وقتی است که خنک شده باشند تا ماندگاری انها نیز افزایش یابد.

بسته بندی به روش وکیوم، گونه ای از بسته بندی است که قبل از دوخت زدن و آب بند کردن بسته، هوا را به طور کامل از آن خارج می کند. این روش شامل سه مرحله ی قرار دادن محصول در بسته، خارج کردن هوای داخل بسته و دوخت زدن درب بسته می باشد. از دستگاه بسته بندی وکیوم برای بسته بندی انواع مواد مانند مواد غذایی ، سبزیجات ، ترشیجات ، پروتئین ها ، خشکبار و هر ماده غذایی که پیش از مصرف توسط مصرف کننده باید تازه بمانند استفاده می شود.

مزیت های این روش:

مهم ترین مزیت های این روش به شرح ذیل است:
1-حفظ و افزایش ماندگاری مواد غذایی:

وکیوم از طریق کاهش اکسیژن داخل بسته مانع رشد باکتری ها می شود و از این طریق مدت زمان ماندگاری محصول را افزایش می دهد.

2-مقرون به صرفه بودن:

با افزایش مدت زمان ماندگاری و کاهش فساد ، از ضرر های مالی جلوگیری می کند.

3-حفظ طعم مواد غذایی

4-عدم استفاده از نگهدارنده های شیمیایی

5-امکان بسته بندی مجدد

6-پوشش محافظتی

دستگاه سیل وکیوم:

صنایع بسته بندی توس پک با ارائه 3 نوع دستگاه سیل وکیوم شامل سیل وکیوم خطی (اتومات)، سیل وکیوم کشویی (نیمه اتومات)، سیل وکیوم دوار(نیمه اتومات) سعی بر ان داشته تا پاسخ گوی نیاز مشتریان خود در امر بسته بندی مواد غذایی باشد.قیمت مقرون به صرفه ، کیفیت بالا ، کاربری اسان از بارز ترین ویژگی های این دستگاه ها می باشد.